söndag 30 april 2017

Iggy 4-ever


Iggy 4-ever av Hanna Gustavsson är uppföljaren till Nattbarn - som jag tyckte var riktigt bra. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag gillar inte Iggy 4-ever så mycket. Det finns många element jag tycker om: den väldigt autentiska skildringen av fjortonåringar, att flera av karaktärerna tecknats väldigt androgyna och att det finns ett klassperspektiv med Iggys ensamstående, kämpande mamma. Kanske är det att jag inte riktigt förstår vad tonåringarna i serien håller på med, vad de tänker, känner och deras bristande konsekvenstänk som gör att jag blir lite irriterad. Samtidigt är det ju det som gör det verkligt, att de beter sig som riktiga tonåringar. Jag skulle sätta betyg 3/5, helt ok men inget som berör mig särskilt djupt eller som jag kommer minnas om några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar