onsdag 4 januari 2017

100 meter lycka


I ett mörkt rum ligger sjuttonåriga Ninna och drömmer om att springa. I tankarna är hon snabbast av alla och tränar stenhårt med okuvligt självförtroende. I verkligheten är hon svårt sjuk och blir sämre och sämre.
Lillasyster Sussi är trött på att höra om Ninnas fantasivärld, och mamman är överbeskyddande och ängslig. När hemtjänsten skickar en ny person, en som tror att Ninna kan bli frisk, rubbas alla cirklar.

Jag gillade inte den här boken så mycket. Den började ganska starkt, men jag tröttnade faktiskt, liksom Ninnas familj, på hennes ständiga låtsasspringande. Karaktärerna var också lite för ytligt tecknade, jag fick inget riktigt grepp om någon av dem och det gjorde att jag hade svårt att egagera mig i dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar