måndag 26 december 2016

Jakten på julkänslan

Jag hade en härlig vision av att vara omgiven av julgran och gnistrande ljus, läsandes en bok som ångade av julstämning. Det är dock inte jättelätt att hitta sådana böcker och Christmas on Primrose Hill av Karen Swan var inte svaret på min önskan. För att behålla sitt jobb måste Nettie ägna veckan före jul åt att utföra memes i en stor blå kaninkostym. Hon hatar det mesta med det, men träffar även och rockstjärna som råkar vara världens sexigaste man och det slår gnistor mellan dem. Dock har hon en hemlighet och för att dölja den förstör hon nästan allt.

Den enda skillnaden mellan en Harlequinbok och denna roman är längden, annars är allt romantisk historia typ 1A. Pojke och flicka möts, är jättejätteattraherade av varandra men vägrar erkänna det, diverse saker kommer emellan trots att det är orimligt och på slutet (spoiler alert) får de varandra. Inte fel i sig, ibland är det precis vad jag vill ha, men hos en bok med jul i titeln förväntar jag mig mer julstämning. Det juligaste är typ att hon åker bil, tittar ut och ser julbelysning. I övrigt är boken mest stressande, när Nettie åker runt och gör saker hon tycker är jobbiga och försöker undvika killen. Det finns betydligt bättre böcker i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar