tisdag 5 januari 2016

Kaosutmaningen 2015, bokslut

Nytt år, och dags att avsluta kaosutmaningen från 2015. Jag har för mig att man skulle pricka in 20 punkter på listan, och jag har klarat nitton så jag får erkänna mig besegrad av kaoset. (Dock har jag inte gjort några taktiska val när jag bestämt vad jag ska läsa, så jag har inte ansträngt mig på något sätt). 
  1. Läs en bok med ett djur på omslaget.  / Prins Charles känsla, Liv Strömqvist
  2. Läs en bok vari det inte finns någon telefon.  / Liesl & Po, Lauren Oliver
  3. Läs en bok som utspelar sig under vintern. / Snögloben, Amanda Hellberg
  4. Läs en bok vars författare var under 20 när hen skrev den. 
  5. Läs en bok av en författare med initialerna M.M. / Since you've been gone, Morgan Matson
  6. Läs en bok om gudar. 
  7. Läs en bok som inte utspelar sig i Europa eller USA. 
  8. Läs en bok med en huvudperson som bloggar. 
  9. Läs en bok som har en hbtq-huvudperson.
  10. Läs en bok som kom ut 2011. /Mandarinstunder, Lilian Bäckman
  11. Läs en bok på ett annat språk än svenska. / I was here, Gayle Forman
  12. Läs en bok vars titel innehåller fler än sju ord. 
  13. Läs en bok vars titel endast består av ett adjektiv. / Cursed, Jennifer L Armentrout
  14. Läs en bok där nycklar spelar en stor roll. 
  15. Läs en bok om någon som pratar med djur.  
  16. Läs en bok vars omslag är till största del grått.  / Cirkeln, Sara Bergmark Elfgren o Mats Strandberg
  17. Läs en bok vars omslagsbild består av ett mönster. /The boy in the striped pyjamas, John Boyne
  18. Läs en bok vars filmatisering du såg innan du visste att det fanns en bok.
  19. Läs en bok med ett pronomen i titeln. / Mitt positiva liv, Andreas Lundstedt
  20. Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet. 
  21. Läs en bok med idrottsanknytning. /Om du vågar, Megan Abbott
  22. Läs en bok om att resa. /Paris, Lola och jag, Moa Eriksson Sandberg
  23. Läs en bok inom en genre du vanligtvis inte läser. 
  24. Läs en svensk ungdomsbok.  / Född fenomenal, Josefin Bornebusch
  25. Läs en bok med en flagga på omslaget. 
  26. Läs en bok om en skolklass. 
  27. Läs en bok med en hund i. /Kvinnan i svart, Susan Hill
  28. Läs en bok som handlar om ett föräldralöst barn.  The girl with all the gifts, M.R Carey
  29. Läs en bok som utspelar sig på en annan planet (månen är också godkänt, för den som vill använda tex Uppstigandet för att pricka av den här). /Ensam på mars, Andy Weir
  30. Läs en novellsamling. 
  31. Läs en bok från ett för dig nytt förlag.   /Parasitus, Christian Johansson (Epok)
  32. Läs en bok som utspelar sig i Malmö. 
  33. Läs en bok du fått av någon annan. /Flickan från ingenstans, Justin Cronin
  34. Läs en bok på vers. 
  35. Läs en bok vars titel är en allitteration (det vill säga: alla ord börjar på samma bokstav. Till exempel: Mio, min Mio.) /Bird Box, Josh Malerman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar