fredag 1 januari 2016

2015 och 2016

Förra året var det stressigaste jag haft under mitt arbetsliv, och det blev inte så mycket läst som jag velat, framförallt inte under våren. Under slutet av året tog jag dock igen en del, och fyllde på de olästa bokhögarna rejält. Jag var med i bokbytet för första gången, vilket var väldigt kul, både att fylla ett paket och att ta emot ett välfyllt paket själv. Det ska jag vara med i igen, hoppas jag. Sedan avslutades året med att både jag och maken fick vinterkräksjukan och var tvungna att ställa in våra nyårsplaner. Allt talar för att det nya året bara kan bli bättre (förhoppningsvis för hela världen, men allt tråkigt som hänt där orkar jag inte gå in på).

Jag är inte så mycket för nyårslöften, men mina planer för det nya året innefattar att läsa mig nedåt i högarna, att skriva om de utlästa böckerna, att sortera ut och ge bort från bokhyllan och att köpa en ny bokhylla. Har många andra planer också, 2016 är ett viktigt år. Det är tio år sedan jag träffade min man och tio år sedan jag tog examen, samt fem år sedan vi gifte oss. Massor att fira med andra ord! Ser fram mot det här året, jag tror det kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar