lördag 19 december 2015

Mitt bokpaket!

Det har kommit! Mitt bokpaket från bokbytet som barnboksbloggen ordnade. Och ett så bra paket det var!
Fyra böcker: 
Doctor sleep av Stephen King, som kommer passa utmärkt i min samling. Det är uppföljaren till The Shining, och det ska bli jätteroligt att läsa den! 
Exlibris  av Anne Fadiman som min hemliga bokvän skaffat från ett antikvariat. Den ansträngningen tyder ju på att det är en bok som hon verkligen tror att jag kommer gilla (eller iaf gillar mycket själv), så den är jag riktigt nyfiken på. 
Alla borde vara feminister, av Chimananda Ngozi Adichie. En bok jag har läst mycket om men inte hunnit skaffa ännu. (Håller såklart med om titeln till hundra procent).
Snöblandat regn av Stig Dagerman. En novellix-novell med jättefint omslag. 
Och så lite gott också! Te med smak av saffran och chili, färgglatt engelskt godis och en rejäl hög chokladpraliner. 
Tusen tack till min hemliga bokvän som prickat in allt helt klockrent!
Vem är du? Det är helt klart någon som varit i London nyligen. Kan det vara Feministbiblioteket? Eller Breakfast bookclub?





1 kommentar:

  1. Japp! Ann-Sofie på Breakfast Book Club. Kul att du gillade.

    SvaraRadera