måndag 10 augusti 2015

Familjehemligheter delux

Jag sprang på ett seriealbum signerat Holly Black på biblioteket och lånade genast hem det. Även om jag har upplevt författaren som ganska ojämn (gillade inte Den vita katten, men tyckte mycket om Tithe till exempel) så är det ju alltid kul med ett seriealbum av en känd författare.
Handlingen i The good neighbors  kretsar runt en tonårstjej som upptäcker att hennes föräldrar har dolt en sak för henne i alla år. Hennes mors släkt är betydligt mer annorlunda än hon någonsin kunnat föreställa sig, och inget är som det har verkat. När hon möter sin morfar, som är något slags älvkung, blir det som varit obehagligt direkt farligt och det är högst oklart vem som är att lita på och vem som vill henne illa.
Jag tyckte om tecknarstilen, snyggt och stämningsfullt. Storyn gick lite väl snabbt fram för min smak, men den kändes iallafall lite ny och fräsch. Om jag hittar del två på biblioteket kommer jag absolut att plocka hem den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar