onsdag 19 november 2014

Böcker för en öde ö

Dag 5 i 30-days-of-books, och nu är frågan "If you were stranded on a deserted island, what five books would you take with you? Include one reason for each".


# Överlevnadshandboken, i nån rimligt fräsch utgåva. Kan ju vara väldigt praktiskt att kunna slå upp lite fakta om hur man bygger en vindskydd, fiskar utan krok och hittar ätliga rötter.

# Shantaram - Gregory David Roberts. Den var väldigt bra, och väldigt tjock. Jag skulle kunna tänka mig en omläsning om jag bara hade tid, och det kan man säkert ta sig på en öde ö.

# Den del i Game of thrones-serien som jag är mitt inne i vid tiden för skeppsbrottet. Tjocka, komplicerade böcker som räcker länge.

# Liftarens guide till galaxen - Douglas Addams, för jag misstänker att det kan behövas något roligt att muntra upp sig med. (Och om man lyckas få med sig samlingsvolymen så har man fem böcker fulla av galenskaper).

# Det kunde ju vara en idé att ta med bibeln, den skulle ju garanterat räcka väldigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar