tisdag 14 oktober 2014

Hur mycket salt äter de egentligen i Bon Temps?



Efter ett jättelångt uppehåll (som mest berodde på att biblioteket verkar ha tappat bort just den här boken) i Sookie Stackhouse-serien återvände jag till Bon Temps. Jag hittade nämligen Dead reckoning för en femma på loppis i somras.
Jag har ett svagt minne av att jag tyckte att det började bli tjatigt sist jag läste en Sookie-bok, men efter min avgiftning var det mest bara mysigt med vampyrgräl, barslagsmål och det där eviga påfyllandet av saltkar på Merlottes.
Jag är inte helt övertygad om intrigerna runt Sookies släktingar (det blir liksom en övernaturlig ras för mycket där) och det var verkligen inte den mest spännande delen i serien, men den är ju en del av en helhet, och det är en helhet som jag gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar