torsdag 11 september 2014

Gone girl - Gillian Flynn

Gone girl har hyllats i massor av bokbloggar, så pass att det började kännas som om ALLA hade läst den. Vem är jag att stå emot ett sånt grupptryck?
Boken handlar om Nick och Amy, ett par som inte längre var så lyckliga tillsammans. På deras femte bröllopsdag försvinner Amy. Det finns spår av strid, blodspår, välta möbler. Med tiden dyker det upp fler och fler ledtrådar, och vissa av dem tycks peka mot Nick. Kan han verkligen ha mördat sin perfekta fru?
Boken innehåller flera tvära vändningar och överraskningar, och även om jag inte kan påstå att jag blev särskilt överrumplad av dem så var det underhållande med omväxlingen.
Jag tycker att Gone girl var lite väl hypead, så himla imponerad blev jag inte även om den var klurigt uppbyggd. En lagom spännande historia som jag nog kommer att glömma ganska snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar