torsdag 13 februari 2014

Guldkorn från Bokus bokrea

Hela Hungerspelentrilogin för 109 kr! Själv hade jag tänkt köpa den på engelska, men jag gissar att den svenska översättningen kommer sälja bra...

 Efter att ha läst och älskat den geniala Gun.Britt Sundströms romaner Maken och För Lydia blev jag jätteglad över att hitta Oppositionspartiet på rean för fantastiska 59 kr. Och beskrivningen av boken gör mig verkligen inte osugen: "Det är 60-tal i Stockholm och Saga äter hellre potatisbakelser på konditoriet än deltar i gymnastiklektionerna. Saga är en sådandärbegåvad som inte behöver anstränga sig för att få högsta betyg. I stället kämpar hon för att hitta sin plats bland jippande typer, jätteerotiker och andeseanser - och för att inte bli en del av den Grå Massan. Men sånt kan få konsekvenser - det är den förargade omgivningen som ger Saga och hennes vänner - amazonerna - namnet Oppositionspartiet."

Torka aldrig tårar utan handskar-triologin för bara 289 kr.

Douglas Coupland är lite ojämn tycker jag, vissa böcker är inte alls bra, vissa älskar jag (Microserfs!!). Generation A kostar bara 19 kr så det är värt att chansa på att detta är en av de bättre!

Nalle, klassisk bilderbok från 40-talet. Jag fick den själv i ettårspresent och älskade den. 29 kr! Som hittat för den som är intresserad av att veta vilken färg det är på den lilla skeden som Nalle har att äta med och hur hans lilla kopp ser ut.

1 kommentar:

  1. Jag såg också Hungerspelsboxen men vill även jag hellre ha den på engelska.. Vi får se om jag får "nöja" mig med den svenska.

    SvaraRadera