måndag 13 januari 2014

Läsrapport december, Anna

I slutet av november gick jag rakt in i en läsvägg. Var absolut osugen på att läsa, men pressade mig igenom tre böcker:
Vitlöksballaderna - Mo Yan
En blomma i Afrikas öken - Waris Dirie
Sankta Psyko - Johan Theorin

Sedan behövde jag en bok att läsa på vägen till jobbet och slet åt mig En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones. Det visade sig vara precis vad jag behövde, en fantastisk bok som var väldigt lättläst. Fyra böcker i december är inte mycket, men under omständigheterna bra.

Sedan åkte vi till London och tillbringade en hel del tid och spenderade en hel del pengar på Waterstones Picadilly. Det var väldigt trevligt. Och vi behöll bara hälften av böckerna själva. Och julen ledde bara till fyra nya böcker till hushållet, vilket var tur, för det finns en del olästa här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar