måndag 25 mars 2013

Ingen kattälskare kan motstå denna bok

"En dag ska han inte finnas här. En gång ska jag säga: -Han fanns. Han levde. Jag hade en katt som hette Snuffe! Men innan den dagen kommer ska jag leva med honom som om varje dag är en gåva".

Snuffe, berättelsen om en katt - Anders Johansson

I en samlig texter skriver Anders Johansson om sin vänskap med katten Snuffe. Det är poetiska nedslag i ett kattliv, ibland roligt, ibland tänkvärt. Det finns ingenting i den här boken som en kattmänniska inte kommer att älska. Den andas verkligen kärlek och respekt, och tillsammans med författaren förundras man över vilken nära relation man kan ha till någon som är av en helt annan art. Boken är rikt illustrerad av författarens egna kattfoton, och jag vill redan läsa om den fast jag läste den igår.

2 kommentarer: