fredag 16 november 2012

Zombiekrig

Vad hände egentligen under Zombiekriget? I World War Z reser en reporter runt i världen och intervjuar människor om deras personliga upplevelser av tiden då smittan spreds, de döda vaknade och paniken bröt ut. Zombiepandemin hanteras olika i olika länder: vissa vägrar in i det längsta att tro att det finns ett problem, vissa väljer ut vilka medborgare som ska få chansen att överleva, vissa satsar hårt på militära insatser. Jag har inte läst särskilt mycket zombielitteratur (ännu), men jag har fått känslan av att de, liksom filmer på temat, oftast utspelar sig på en begränsad plats. I World War Z får man föra berättarröster från hela världen, och det gillar jag. En del av berättelserna är lite segare än andra, men de flesta har något som jag tycker om.
   Jag lyssnade på boken som ljudbok, och det var kul att de olika rösterna gjordes av olika skådespelare. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar