onsdag 1 augusti 2012

Livsfarlig utsikt

Reece kommer till den lilla staden Angel's Fist och slår sig ned och börjar jobba som kock på en liten restaurang. Under en fotvandring blir hon vittne till ett mord, men eftersom hon har en traumatisk upplevelse i bagaget tror polisen att hon överdriver. Hon tar hjälp av en snygg författare för att själv lösa fallet.

Livsfarlig utsikt av Nora Roberts är rätt bra. Jag blir inte jätteengagerad i Reeces liv eller mordhistorien, men det är tillräckligt spännande för att hålla intresset uppe. Det är en bok som ger ganska exakt vad jag förväntade mig av den. Två saker gjorde mig dock glatt överraskad: dels att polisen ändå lyssnar på henne och letar efter mordoffret och dels att hon rätt snabbt får ihop det med författaren och att de sedan har en vuxen relation. Min uppfattning av romancegenren var att huvudpersonerna går och trånar hela boken efter varandra, alternativt blir oense över någon småsak innan de åter blir ett par. Det var skönt med ett moget förhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar