tisdag 12 juni 2012

Tematrio - sommarens läsplaner

Lyrans Noblesser har sommarläsplaner som tematrio denna vecka och det inspirerade mig till att fundera på vad jag ska läsa i sommar. Jag är inte särskilt förtjust i att göra läsplaner, men jag har ändå ett hum om vilka böcker jag tänker plocka upp härnäst.

1. I sommar ska jag verkligen ta tag i att börja läsa Jerusalem av Simon Sebag Montefiore. Med betoning på börja. Den är ju rätt tjock, så jag kommer att läsa andra saker emellan.

2. Små solfåglar långt borta av Christie Watson, som vi fick på Damm förlag igår. En bok om Nigeria känns spännande, det är inte direkt där de flesta böcker jag läst utspelar sig.

3. Någon reportagebok. Vi har en del hemma som jag sneglat längtansfullt på, men det har alltid varit annat jag velat/behövt läsa före. Nu börja "de här böckerna ska jag läsa"-högen att minska och jag börjar snegla på resten av bokhyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar