onsdag 16 maj 2012

Min bokylla - del 3

I nästa bokhylla hittar vi romanerna, på de översta två hyllorna. Sedan kommer en hylla med Jack Londons samlade skrifter. Ja, de är ärvda och nej, jag har inte läst dem. Därefter hittar vi lite fler romaner, böcker som är lånade och bokhögen som jag ska läsa sedan. I den andra hyllan är det romaner i de två första hyllorna (vi sätter genrerna tvärs över hyllorna) och serier i den tredje.
Och i den sista bokyllebilden ser vi först fler gamla, ärvda, olästa böcker (olästa av oss, jag hoppas att de blivit lästa någon gång), en hylla med ordböcker och en med serietidningar. I den högra hyllan delar ytterligare några serieböcker hylla med poesin och sedan kommer hyllorna som gör mig glad att det oftast står något framför. Det är mina tidningar "som jag ska läsa när jag får tid" och makens...eh...papper? Och så suckar jag ibland över att det är fullt på övriga hyllor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar