måndag 20 februari 2012

Buffy the vampire slayer

Det är ju rätt briljant att fortsätta en sådan här tv-serie i serieform. Det går ju att göra en hel del saker som blir svårare när man ska filma. Billigare också. Nu har jag läst de två första böckerna i säsong 8, men jag är inte helt övertygad. Jag tycker att de har fått till karaktärerna och stämningen bra från tv-serien, men historien innehåller de element jag tyckte sämst om med tv-serien: stor mystisk bad guy med hjälp från flera olika håll, åtekommande bad guys som man trodde hade försvunnit, bråk inom gruppen. Jag har alltid föredragit den mer småskaliga vampyrjakten som är i de första säsongerna av serien och tyckt att det är lite irriterande med alla "världen kommer att gå under"-historier. Men jag kommer se till att läsa de andra böckerna också, för det är ju Buffy och Buffy är ändå bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar