måndag 5 december 2011

Länktips

Jag läser en hel hög bokbloggar via bloglovin.se, men kollar också ganska ofta in på bokbloggar.se där man kan se de senaste inläggen från en stor mängd bloggar - perfekt för att hitta nya favoriter att följa och för att få oväntade, överraskande boktips. Det finns även en smart sökfunktion där man kan hitta blogginlägg om specifika författare eller böcker.

En annan boksida som jag är inne på flera gånger i veckan är boktipset.se. För er som inte har testat så är det är ett bokcommunity med en massa olika funktioner (man kan blogga, få boktips utifrån sin egen smak, diskutera böcker i forum mm). Jag använder sidan mest för funktionen där man kan lista böcker man läst och betygsätta dem. Visserligen skriver jag upp alla böcker i en en anteckningsbok, men jag tänker att siten funkar som en backup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar